Financieel en fiscaal advies

Strategie en fiscaliteit op maat van jouw ambities als ondernemer

Groei vol vertrouwen verder dankzij slim financieel advies en fiscale optimalisatie voor je bedrijf en jezelf.
Boek een kennismakingsgesprek

Een overzicht van onze financiële en fiscale diensten

Loop je vast door onduidelijk advies, een gebrek aan inzicht of te hoge belastingdruk? Wij maken boekhouding en fiscaliteit begrijpelijk en toegankelijk. Geen standaardadvies, maar oplossingen op maat van jouw situatie. Met duidelijke communicatie, transparante prijzen en persoonlijk financieel advies geven we je terug rust en overzicht. Een frisse kijk op je cijfers helpt je slimmere keuzes maken, of het nu gaat om belastingoptimalisatie, cashflowbeheer of strategische investeringen.
Businessplannen opstellen
Algemene voorwaarden schrijven
Overnames voorbereiden
Kredietdossiers opmaken
Bedrijven waarderen
Familiale overdrachten in goede banen leiden
Marktonderzoek uitvoeren
Benchmarkstudies om je voortgang te meten
Sparringsessies over je groeiplannen
Personeelswerving begeleiden
Fiscale optimalisatie van loonpakketten
Fiscale optimalisatie van je bedrijfskosten

Onderneem met zelfzekerheid

dankzij fiscaal & strategisch advies

Wat is het verschil met boekhouding?

Als ondernemer wil je niet alleen weten wat er op je rekening staat, maar ook wat mogelijk is. Terwijl boekhouding gaat over registreren, staat fiscaliteit gelijk aan vooruitdenken en optimaliseren. Wij combineren beide om jou te helpen groeien. Met Yuki, Odoo, en andere digitale tools stroomlijnen we de administratie zodat we meer tijd hebben voor waar het écht om draait: goed financieel en fiscaal advies verlenen zodat jij je doelen kan bereiken.

Wanneer is fiscaliteit waardevol?

Of je nu start, groeit of je bedrijf wil verkopen – de juiste fiscale keuzes maken een belangrijk verschil. Ook op je persoonlijke leven hebben fiscale beslissingen een belangrijke impact. Wil je minder belasting betalen, geld slim uit je bedrijf halen of liever investeren via je vennootschap? Wij zorgen voor de optimale balans tussen jouw zakelijke en persoonlijke situatie. Want te veel belastingdruk kan tragere groei veroorzaken – en dat is zonde van jouw ambitie.

Waarom kiezen voor ADE Consultants?

1
Je krijgt altijd een actueel overzicht van je cijfers.
2
Je moet zelf niet veel tijd in je boekhouding steken.
3
We denken mee over fiscale aspecten en financiële beslissingen.
4
We halen zelf de nodige documenten op uit Teamleader, Shopify en andere e-com tools.
5
We zijn mee met onze tijd en zorgen geregeld voor bijscholing, zodat jij goed geholpen wordt.
6
Je hebt een vaste klantenpartner en een back-up buddy die je dossier door en door kennen.

ADE Consultants is
een digital-first kantoor

We werken 100% digitaal en omarmen innovatie in onze sector. Het stelt ons in staat om te focussen op wat écht telt: strategisch advies geven, zodat je bedrijf gezond groeit en jij met vertrouwen kan ondernemen.
  • We zijn gekend bij eigenaars van webshops omdat we hun leven makkelijker maken.
  • We werken met allerlei digitale tools om onze service te verbeteren en actuele cijfers te geven.
  • We zijn bekend met e-com websites, CRMs en andere tools en kunnen er zelf de nodige documenten vinden.

Met deze tools & partners werken we:

Klaar om te ondernemen met vertrouwen?

Bij ADE Consultants krijg je:
100% digitale boekhouding
Real-time inzicht in je cijfers
Strategisch advies op maat
Transparante prijzen
Goesting om kennis te maken? Charlotte is benieuwd naar jouw verhaal.
Ik wil een kennismaking

Wat voor mij de doorslag gaf om met ADE te werken was Ellen’s proactieve advies bij de overstap naar een BV en haar grondige kennis van zowel fiscale optimalisatie als webshop-specifieke processen. Bovendien voelde de sfeer van het team en kantoor zeer toegankelijk en professioneel aan. Ik heb met ADE eindelijk een boekhouder die mijn bedrijf écht begrijpt, met alle bijbehorende tools en processen, en die mij bovendien veel werk uit handen neemt. Met ADE voel ik me gehoord en ondersteund. Hun expertise in digitale tools en persoonlijke aanpak zorgen ervoor dat ik met vertrouwen mijn bedrijf verder kan laten groeien.

Noëmie
-
The Room Antwerp

FAQs

Wat moet ik aanleveren voor mijn jaarlijkse belastingaangifte?

Op basis van een vragenlijst, die wij jou als klant bezorgen, kan je goed volgen welke zaken nog dienen aangeleverd te worden

Moet ik privé- uitgaven ook uploaden?

Als het uitgaven zijn voor de vennootschap wel, anders niet.

Hoe actueel zijn de rapportages

Dat is afhankelijk van hoe frequent je jouw documenten uploadt. Hoe vaker je uploadt, hoe betrouwbaarder de resultaten zijn.

Wat wordt er besproken tijdens je jaarlijks gesprek met je klantenpartner? 
  • In eerste instantie is dit een fiscaal adviesgesprek, daarbij kijken we ook naar je budgettering en resultaten voor het volgende boekjaar. 
  • Je krijgt gedetailleerde tussentijdse resultaten met een cash flow overzicht en status ten opzichte van je budget. 
  • Je krijgt 2 adviezen naar keuze, bijvoorbeeld: optimalisatie fiscaliteit of cashflow verhoging. 
  • We kijken ook naar je verkoop marge, of je juridische structuur nog aansluit en of je je administratie nog efficiënter kan voeren. 
  • Afhankelijk van de fase waarin je je bevindt en de noden van je onderneming, is er een 1-op-1 workshop met een vennoot van ADE mogelijk. 

Als laatste puntje bekijken we je maandelijkse uitgaven aan ADE; en evalueren we samen met jou of deze nog aansluit. (link naar prijslijst)

Staat je vraag hier niet tussen?

BTW (by the way): Zoek je een job met impact?

Wil je dromen helpen waarmaken zonder je eigen dromen uit het oog te verliezen?
Wil je verder groeien in een sterke equipe die er met volle goesting voor gaat?
Wil je werken met de kennis en tools van de toekomst en terug aandacht geven aan persoonlijk contact?
Kom werken bij ADE